26 Nisan 2013 Cuma

karadeniz filmi

Bilgisayar dersinde vize için film oluşturacağımız söylendiğinde başta istememiştim. Kim yapacak diye söylenmeye başlamıştım fakat yaptıkça eğlendiğimi fark ettim. Giderek eğlenceli olmaya başlamıştı benim için. Filmi oluştururken ilk olarak hikayemizi yazdık. Ben geçen yıl yaptığım Karadeniz gezimi ele aldım. Hikaye’yi yazdıktan sonra kullanacağımız fotoğrafları seçip hikayede konuştuğumuz kısımların altına yapıştırdık. Böylece nerde neyi yaptığımı anlamış olacaktınız. Bunları yaparken filmi yapamayacağımı düşünüyordum. Bazen sıkıldığımda oldu ama yapmayı çok istiyordum. Daha sonra hocamız ses kaydedici getirerek seslerimizi kaydetti. Hikayemizi okuyup anlattığımız her şeyi kaydettik.  Benim ses kaydım biraz sorunlu oldu. Heyecandan olsa gerek ki okurken çok kez takıldım. Hocamız keserek düzeltebileceğimizi söyledi fakat ben yeni bir ses kaydı oluşturmak istedim. Yeni ses kaydını oluştururken çok sorunlar yaşadım. Yurtta kaldığım için sessiz bir ortam bulmak çok güçtü. Sabaha karşı saat 3 gibi mescidin boşalmasını bekleyip sessiz olduktan sonra ses kaydımı yaptım. Filmin son parçası hikaye’ye uygun fon müziği bulmaktı. Karadeniz gezisini anlatan bir videodaki fon müziğini kullandım. Artık film için her şey hazırdı. Movie maker’da fotoğraflarımı yapıştırıp, ses kaydının fotoğrafta kaç saniye kalmasını ayarladıktan sonra, son olarak fon müziğini de ekleyip filmimi kaydettim. Ben çok eğlenerek yaptım bazen sinirlendiğim noktalar oldu aksilikler yüzünden ama çok eğlenceliydi. Ben filmimi izlerken çok eğleniyorum. Güzel bir iş başardığımı düşünüyorum. Eminim hataları vardır ama bu daha ilk filmimdi. İleride daha profesyonel olan filmler hazırlayabilirim. Nasıl olsa film yapmayı öğrendim. Bu bilgimi önümüzde yakın bir tarihte doğum günü olan bir arkadaşım için ona hediye hazırlamak amacıyla kullanacağım. Umuyorum ki beğenecek. Yaptığım bu film çalışmasından da iyi bir not almayı bekliyorum. Zaten filmin güzel olmasından ziyade film için verdiğimiz emek ve çalışma gerçekten takdire değerdi. Hocamızla birlikte haftalarca uğraştık her bir bölümüne bir hafta ayırdık. Zahmetli ve sabır gerektiren bir iş ama sonucunu gördüğümde değdiğine karar verdim. Arkadaşlarımın yaptıkları filmi izleyince gerçekten hepsi ayrı ayrı çok güzel filmler hazırlamışlar. Çok beğendim. İleride öğrencilerime derslere yardımcı olması için belki movie maker’ da materyaller hazırlarım. İleride işime yarayacağını düşünüyorum.

18 yorum:

  1. canım fotolarını,hikayeni çook beğendim emeğine sağlık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.:) Daha çok fotograflarım var ama sadece bunları koyabildim.:)

      Sil
  2. Aynur ödevin ve görsellerin güzel fakat fon müzik sesin tarafından gölgelenmiş. Eğer bu sıkıntıyı da çözer isek gayet iyi bir çalışma olcak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklı olabilirsin. İkisi birbiriyle uyumlu olsun diye çok uğraştım ama bu kadar olmuş demek ki.:) Bu arada aslında ses kaydımdaki ses tonum biraz yüksek. VUrgu ve tonlamalar çok keskin sanırım biraz da ondan öyle bastırıyo.:)

      Sil
  3. Resimlerin çok hoş, hikayen de aynı şekilde, fakat müzik daha hareketli olsaydı kusursuz bir film olacaktı. Bunun dışında güzel bir iş çıkarmışsın, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim. Ben de film için karadeniz müziği seçmeyi düşünüyordum fakat daha sonra karadeniz ile ilgili bir video izledim. Video' daki müzik çok hoştu. Bende onu kullanmak istedim. Dinlendirici bir ritme sahip gördüğün gibi.:)

      Sil
  4. Tebrik ederim canım, çalışmanı çok beğendim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Bu henüz ilk çalışmam. İnşallah ilerde daha iyi filmler hazırlayabilirim.

      Sil
  5. canım ilk çalışma da hepimiz de zorlandık. Gayet güzel olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşşekkür ederim canım. Gerçekten çok uğraş isteyen bir iş. Ama sonucunu gördüğümde değdiğine inanıyorum.:)

      Sil
  6. fotoğrafların ile hikayen müziğin çok uyumluydu.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım çok güzel olmuş, çok beğendim. Fazla fotoğraf koyman görsellik açısından güzel olmuş ama müziğin biraz hareketli olsaymış çok daha güzel olurmuş.:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.:) haklısın aslında hareketli müzik bende düşündüm fakat istediğim tarzda bir müzik bulamadım. Bu müziği kullanmamdaki amaç dinlendirici olmasıydı.

      Sil
  8. Aynur öncelikle emeğine sağlık gayet iyi bir çalışma olmuş sesin biraz müziği bastırmış ama bence çok da önemli değil.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim engin.:) Sesim gerçekten bastırmış ama filmi kaydederken pek fark etmedim. Fark etmiş olsaydım biraz daha müziğin sesini yükseltirdim.:)

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine emeğine sağlık ama arkadaşlarımın da dediği gibi sesin videoyu gölgelemiş ve müzik daha canlı olabilirdi ... :)

    YanıtlaSil
  11. çok beğendim:) gitmiş kadar oldum:) resimler çok güzel:) emeğine sağlıkkkkkkk:)

    YanıtlaSil